Додати в закладки
Як часто ви звертаєтесь до органів виконавчої влади?

Оголошення

02.10.2017

Головне територіальне управління юстиції у Донецькій області інформує

Количество просмотров: 82
Вирішення в суді проблем, що виникають при примусовому виконанні рішень

 
Головне територіальне управління юстиції у Донецькій області роз’яснює, як вирішити в суді проблеми, що виникають при примусовому виконанні рішень.
Завершальною стадією судового розгляду справ є виконавче провадження, за правилами якого здійснюється примусове виконання рішень суду та інших органів. На стадії виконання рішень можуть виникати певні питання та проблеми, які неможливо вирішити без звернення до суду.
Після початку проведення на території нашої області антитерористичної операції стало актуальним питання отримання дублікатів виконавчих листів замість втрачених. Нашим читачам відомо, що органи державної влади в процесі переміщення з неконтрольованої українською владою території не мали змоги вивезти документацію. В такій же ситуації опинились і відділи державної виконавчої служби, які були вимушені залишити незакінчені виконавчі провадження в Донецьку та інших містах, де органи влади зупинили свої повноваження. А продовжувати вживати заходи з примусового виконання будь-якого рішення неможливо без наявності у державного виконавця виконавчого документа – у випадку рішення суду це виконавчий лист. Тому виникає потреба отримати дублікат виконавчого листа. Із такою заявою необхідно звернутись до суду, який видав виконавчий лист. Якщо виконавчий лист видавав суд, розташований у районі проведення антитерористичної операції, то звертатись необхідно до того суду на підконтрольній території, якому визначена його  підсудність. Наприклад, підсудність Харцизького міського суду передана Добропільському  міськрайонному суду. Знайти інформацію, який суд буде розглядати питання видачі дубліката виконавчого листа, можна на веб-сайті «Судова влада».
Не обійтись без суду і при необхідності виправити помилку, припущену у виконавчому листі. Якщо виконавчий документ не відповідає встановленим вимогам (наприклад, відсутні паспортні дані сторін або такі відомості зазначені невірно, відсутній підпис особи що видала виконавчий документ тощо), то державний виконавець не має можливості прийняти такий виконавчий документ до виконання та відкрити  виконавчого провадження. Для реалізації права стягувача на виконання судового рішення необхідно привести у відповідність до вимог закону  такий виконавчий документ.
   В практиці державних виконавців зустрічаються виконавчі провадження, по яким наступають чи з’являються обставини, що ускладнюють виконання рішення. Наприклад, хвороба боржника або членів його сім’ї, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо. В таких випадках сторона виконавчого провадження, тобто і стягував, і боржник, мають можливість звернутись до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання рішення. Взагалі спосіб і порядок виконання судового рушення – це визначена рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем.Під зміною способу виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у спосіб, раніше встановлений, без фактичної зміни рішення суду по суті.  
В такому ж порядку розглядаються і питання відстрочення або розстрочення виконання рішення. Суд має змогу відкласти  чи перенести виконання рішення на новий строк, дозволити виконувати рішення не одночасно і в повному обсязі, а частинами і в строки, встановленні наперед.
 
Оскарження дій державного виконавця в судовому порядку
 
Головне територіальне управління юстиції у Донецькій області роз’яснює, як учасники виконавчого провадження можуть оскаржити дії державного виконавця в судому порядку.
         Завершальною стадією судового розгляду справ є виконавче провадження, за правилами якого здійснюється примусове виконання рішень суду та інших органів. Якщо учасники виконавчого провадження вважають, що діями чи рішеннями державного виконавця в його перебігу порушуються їх права та законні інтереси, вони мають право оскаржити дії такого державного виконавця в суді. Наведемо певні приклади.
         Перша стадія виконавчого провадження – це прийняття виконавчого документу, наприклад, виконавчого листа, виданого судом, до виконання. Якщо державний виконавець з’ясує наявність перешкод для примусового виконання рішення, то він має повернути стягувачу виконавчий документ без прийняття до виконання і надіслати відповідне повідомлення. Такими перешкодами може бути, наприклад, пропуск строку для пред’явлення виконавчого документу, визнання боржника банкрутом, пред’явлення виконавчого документа не за місцем виконання рішення тощо. У разі,  якщо стягувач не згоден з  поверненням виконавчого документу без прийняття до виконання, існує можливість звернутись до суду з оскарженням таких дій державного виконавця.
Аналогічні правила стосуються і інших дій державного виконавця: зупинення або відкладення виконавчих дій, закінчення виконавчого провадження, визначення вартості майна боржника, на яке звернено стягнення тощо.
Законом «Про виконавче провадження» передбачені певні дії державного виконавця, вплинути на результат яких можливо взагалі лише в судовому порядку.
         Одним із дієвих заходів примусового виконання, який може привести до реального виконання рішення, залишається накладення арешту на майно боржника та оголошення заборони на його відчуження. Тому цілком зрозуміло, що закон утруднює  процедуру зняття арешту з майна, якщо він вже був застосований державним виконавцем.  Право зняти арешт з майна боржника, коли рішення ще не виконане у повному обсязі, надане начальнику відділу державної виконавчої служби лише у випадку виявлення порушення порядку накладення такого арешту, встановленого Законом України «Про виконавче провадження». У всіх інших випадках необхідний судовий розгляд.  Так, особа,  яка вважає, що майно, на яке накладено арешт, належить їй, а не боржникові, може звернутися до суду з позовом про визнання права власності на це майно і про зняття з нього арешту.
Сучасна система безоплатної правової допомоги в Україні
 
  В червні 2011 року прийнятий Закон України «Про безоплатну правову допомогу». За шість років в державі побудована система надання безоплатних правових послуг - надання правової інформації, консультацій і роз'яснень з правових питань; складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру; здійснення представництва інтересів особи в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; забезпечення захисту особи від обвинувачення.
 
Станом на 25 серпня 2017 року в Україні діє 551 точка доступу до безоплатної правової допомоги:
§ 23 регіональних центри (з 1 січня 2013 року);
§ 96 місцевих центрів (з 1 липня 2015 року);
§ 432 бюро правової допомоги (з 1 вересня 2016 року).
В Донецькій області працює 2 місцевих центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги:
 в Краматорську  - вул. Академічна, 20;
 в Маріуполі – пр-т Нахімова, 82.
Місцеві центри надають вторинну правову допомогу. Така допомога включає захист, представництво інтересів осіб в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. Центри фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, інших не заборонених законодавством джерел.
Право на «безоплатного адвоката» мають не всі. Особи, до яких застосовано адміністративне затримання чи адміністративний арешт, які вважаються затриманими за кримінальне правопорушення, відносно яких обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, мають право на безоплатний  захист.
В інших випадках, не пов’язаних з кримінальним судочинством, на безоплатне представництво в судах мають змогу претендувати особи, якщо їх середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму. Без майнового цензу така правова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, ветеранам  війни та особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особам, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, особам, які належать до числа жертв нацистських переслідувань. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, мають право на всі види правових послуг.
 
Створені бюро правової допомоги:
  • м. Добропілля, вул. Незалежна, 35;
  • м. Дружківка, вул. Короленка, 1;
  • м. Бахмут, вул. Леваневського, буд 95, 2 поверх;
  • м. Костянтинівка, вул. Театральна, 5;
  • м. Лиман, вул. Пушкіна 12б;
  • м. Слов'янськ, вул. Університетська, 47;
  • м. Торецьк, вул. Героїв праці, 3;
  • м. Авдіївка, вул. Молодіжна, 1;
  • смт. Олександрівка, вул. Самарська, 5;
  • м. Волноваха, вул. Центральна, 43;
  • м. Вугледар, вул. Трифонова,буд.22;
  • м. Курахове, пр-т Соборний, 4;
  • смт. Нікольське, вул. Свободи, 87;
  • м. Покровськ, вул. Якіра, 2;
  • м. Селидове, вул. Маяковського, 10;
  • смт. Велика Новосілка, вул. Пушкіна, 36;
  • смт. Мангуш, пр. Миру, 70. 
В цих бюро кожен може отримати правову інформацію, консультації і роз’яснення з правових питань, отримати допомогу в складанні заяв, скарг, інших документів правового характеру.
 
Веб-сайт Координаційного центру з надання правової допомоги: www.legalaid.gov.ua
Єдиний контакт-центр: 0-800-213-103.
 


» Всі новини
Новини
08.12.2017
Почетная профессия – служить людям
8 декабря Бахмутский районный дом культуры принимал гостей, тех, кого в этот день поздравляли с профессиональным праздником  - Днем местного самоуправления. На праздник съехались городские, сельские,...
Деталі >
07.12.2017
Прошла внеочередная сессия Бахмутского районного совета
В четверг 7 декабря прошла внеочередная 24-я сессия Бахмутского районного совета. Повестка дня пленарного заседания состояла из 23 вопросов. В ходе заседания районные депутаты голосовали...
Деталі >
07.12.2017
Совместное заседание постоянных комиссий районного совета
7 декабря прошло совместное заседание постоянных комиссий Бахмутского районного совета. На повестке дня было шесть вопросов. Первым вопросом было рассмотрение проекта решения о внесении изменений в...
Деталі >
07.12.2017
Заседание постоянных депутатских комиссий
  В четверг 7 декабря прошло заседание постоянных депутатских комиссий по вопросам экономической политики, бюджета и финансов, по вопросам коммунальной собственности, ЖКХ и промышленности,...
Деталі >
06.12.2017
Пусть всегда будет солнце
С 4 по 6 декабря в КУ «Бахмутский районный центр социальной реабилитации детей-инвалидов»в населенных пунктах Бахмутского района, а именно, пос. Опытное, г. Северск и г. Светлодарск прошли тематические...
Деталі >
Фотогалерея